donderdag, juni 21, 2012

Toch op de CD&V lijst

Negen jaar geleden kwam ik vanuit Bierbeek in Waanrode wonen. Zes jaar geleden werd ik verkozen in de gemeenteraad en schreef ik mee aan een ambitieuze beleidsnota.
Op zes jaar tijd is veel veranderd. In de gemeente en het OCMW, maar ook voor mij persoonlijk. Ik kreeg twee schattige dochters en werd nationaal secretaris van CD&V. Een intensieve job met een zware verantwoordelijkheid waarbij ik de kans krijg veel te leren. Daarenboven wil ik mijn dochters niet alleen zien als ze al in bed liggen.
Daarom liet ik vorig jaar het afdelingsbestuur weten niet deel te nemen aan de komende gemeenteraadsverkiezingen.
En toch zal u mijn naam zien staan op de voorgestelde lijst. Niet onmiddellijk een rationele beslissing. Heb ik plots tijd gevonden? Ik vrees van niet.
Ik nam deze beslissing uit steun voor de manier waarop onze gemeente en OCMW de afgelopen jaren zijn bestuurd. Kortenaken is in beweging. 95% van de beleidsnota is gerealiseerd: afgescheiden fietspaden, extra kinderopvang, onthaal voor nieuwe inwoners, verlaging van de belastingen, ... . De juiste weg is ingeslagen en het smaakt naar meer.
Als geen andere partij, heeft CD&V met Stefaan en Annita de geknipte kandidaten om gemeente en OCMW ook na 2012 te leiden.
Bovendien ben ik aangenaam verrast en zelfs gecharmeerd door de gedrevenheid van onze nieuwe kandidaten.
Finaal heeft het boek van Hugo De Ridder “De overvraagde generatie” mij over de streep getrokken. Ik las het als een pleidooi voor twintigers en dertigers om - ondanks de druk van gezin en werk - niet aan de kant te blijven staan en actief mee het beleid vorm te geven. Een engagement dat ik samen met mijn drie collega-jonge kandidaten - Kim, Dorien en Kristof – ten volle wil aangaan.
Dus heb ik toegezegd om de lijst van CD&V Kortenaken te vervolledigen.
Uit steun. En wie mij kent weet: ook met ambitie. Ambitie om mee te denken over toekomstgerichte oplossingen voor kleine en grote problemen. Voor een Kortenaken aantrekkelijk voor jong en minder jong. Waarbij we het gezinnen naar hun zin maken en hun dagelijkse race tegen de tijd vergemakkelijken.