woensdag, januari 30, 2013

De 10 beloften van VLD en N-VA: belofte 1

Ik ben er heilig van overtuigd dat het contrast tussen beloven voor de verkiezingen en daden erna nergens zo groot zal zijn als in Kortenaken. Ik ben paar keer enorm verschoten van wat de kandidaten van VLD en N-VA beloofden tijdens de huisbezoeken of in hun folders. Om te vermijden dat hier een plaat wordt grijs gedraaid zal ik het anders aanpakken. De komende weken zal ik hier wat voor mij de 10 meest opvallende beloften waren omschrijven. Regelmatig zal u dan een tussenstand kunnen lezen. Hebt u ook een opvallende belofte gekregen, gehoord of gelezen? Laat me zeker weten. (Het kan maar helpen ze in daden omgezet te zien :-)) Ik zal de komende weken zo concreet mogelijk proberen zijn.


Belofte 1. Omzetten landbouwgrond in bouwgrond.

Een hele makkelijke om te beginnen en tamelijk objectief na te gaan. Hoeveel are landbouwgrond zal de komende zes jaar omgezet worden in bouwgrond? De toekomstige VLD burgemeester stelde tijdens huisbezoeken dat hij dat kon realiseren. Op de gemeenteraad van september 2012 verklaarde hij dat ook publiek. Hij kon dit via de regeling van de ‘restkavels’.