zaterdag, januari 05, 2013

Nieuw gemeentebestuur van start

De nieuwe gemeenteraad is geïnstalleerd. Voor CD&V gaan Annita, Mia en Ria naar het OCMW waardoor Martin en Dorien in de gemeenteraad komen. Kristof is aangeduid als onze fractieleider. (Je kan zijn avonturen volgen via www.kristofmollu.be). Ook de nieuwe burgemeester is benoemd en schepenen verkozen. Ik kijk met een bang hart uit naar 'het plan' van de VLD en 'de verandering' van de N-VA. Ik hoop dat het niet betekent dat op de gemeentelijke diensten 'vriendjespolitiek' terug de standaard wordt. Ik kijk ook uit naar de geheime locatie voor de KMO-zone (geloof me - de komende zes jaar zal er geen KMO zone komen en zullen de ondernemers in de kou blijven), kijk uit hoe Patrick Vandijck landbouwgrond in bouwgrond gaat omtoveren (hij kan dat) of hoe de N-VA zijn belofte om de mensen hun pensioen te verhogen gaat waarmaken. Op de website van de gemeente heb ik alvast tevergeefs zitten zoeken naar hun zitdag en open gemeentehuis op zaterdag.
Ik doe een kleine voorspelling. Van de vele beloften zal niet veel in huis komen. Maar het zal altijd de fout van een ander zijn. Let er maar op de komende maanden.