dinsdag, augustus 07, 2012

Werken bij CD&V nationaal

Regelmatig krijg ik de vraag wat ik juist doe bij CD&V? Werken :-). Ondertussen ben ik 11 jaar actief in de Wetstraat 89, het algemeen secretariaat van CD&V. Eerst als nationaal voorzitter van JONG-CD&V, dan even als vormingsverantwoordelijke van CD&V om vervolgens als directeur beweging een van de drie CD&V diensten te leiden. Sinds twee jaar ben ik er algemeen secretaris. En sta ik in voor de dagelijkse leiding van de CD&V organisatie.
CD&V is een grote vrijwilligersorganisatie met vele afdelingen, mandatarissen en vrijwilligers. Daarachter staat een kleine kmo met een 100-tal medewerkers die ten dienste staan van deze vrijwilligersorganisatie. Mijn job is ervoor te zorgen dat onze organisatie draait. Bijgestaan door een groep van bekwame en gemotiveerde medewerkers, met rekeningen die kloppen en doordachte projecten. Dit vereist veel overleg, bemiddeling bij problemen en denkwerk in het zoeken naar oplossingen. Een zeer gevarieerde en boeiende job waarbij ik elke dag opnieuw bijleer.