zondag, mei 14, 2006

Middeleeuwse communicatie, en nog fout ook

Respect had ik voor de vele lopers tijdens de 2-dorpenloop. Even had ik goede voornemens om ook meer aan sport te doen. Minder respect heb ik voor de informatie van het gemeentebestuur omtrent de verkeerssituatie. Een brief kregen we wel met...."uittreksel uit het notulenboek van de gemeenteraad met de politieverondering". Zo krijgen we bijvoorbeeld te lezen: "Gedeelte van Waanrode-Dorp begrepen tussen de Grote Vreunte en de woning nr 11 enkel verkeer toegelaten inde richting van het centrum" ??????? Allen op zoek naar nr 11. Toeval wil dat een dakwerking ging langskomen en mijn vriendin ziek was en een dokter moest langskomen.
Aangezien er zelf geen kaartje op de brief stond met waar men wel doorkan en waar niet, heb ik mij een uur bezig gehouden met het ontleden van de brief om te zien hoe de dokter bij ons kon geraken. Te meer ons gedeelte op de Scherpendries plaatselijk verkeer wel was toegelaten.
Groot was onze verbazing toen bleek dat de dokter toch niet door mocht van de agent. De agent : "Ze hebben ne brief gekregen, ze wisten het. Punt. " De dokter moest ofwel een uur wachten, ofwel haar met haar materiaal te voet verder.
En dat omdat de gemeente er maar niet in slaagt een duidelijk en correct briefje op te stellen zodat de 2-dorpenloop veilig kan doorgaan met minimale hinder. Zelf de agent kon er blijkbaar niet aan uit.