zaterdag, mei 19, 2007

Fan van aardgas

Het voordeel van een webblog is dat je makkelijk en snel veel kan vertellen. Het nadeel is dat ik soms dat ik bij complexe dossier het niet makkelijk krijg uitgelegd op enkele regels en soms te kort door de bocht ga. Dit merk ik ook als ik het stukje over aardgas lees naar aanleiding van een artikeltje vandaag in Het Nieuwsblad dat ik mij vragen zou stellen bij de 44km extra aanleg omdat dit nauwelijks rendabel zou zijn. Het klopt dat moest Kortenaken zelf instaan voor aardgas de mensen 2 tot 3 keer meer zouden moeten betalen voor aardgas. Toch hebben mensen in landelijke gebieden ook recht op aardgas. Daarom heeft Kortenaken zich aangesloten bij Intergas, en zij op hun beurt bij Interelectra. (vooral een verdienste van Patrick Vandijck)Omdat zij veel aansluitingen hebben in Limburg kunnen ze met de winsten daar, aardgas leggen in Kortenaken zonder dat dit de mensen in Kortenaken veel kost. Daar tegenover staat natuurlijk dat wij niet kunnen eisen dat op 5 jaar tijd elk huis in Kortenaken aansluiting krijgt, maar dat dit geleidelijk aan zal gebeuren. Ik ben dus zeer blij met de 44km extra. Ik had graag meer gezien. Maar dit niet als dit wil zeggen dat ieder morgen 2 keer zoveel moet betalen.