vrijdag, augustus 03, 2012

Landbouwer?


Z'n drie jaar geleden kochten we 15 'streekeigen' hoogstamfruitbomen bij een vzw in Sint-Truiden. We kregen hiervoor ook 45 euro subsidies voor, 5 jaar lang. Dit geld ben ik ondertussen wel al aan postzegels kwijt. Er is zelf een ambtenaar komen controleren of ik ze wel geplant heb. Plots werd een andere dienst bevoegd en begon de papierwinkel opnieuw. Blijkbaar word ik hierdoor nu ook beschouwd als landbouwer. En valt weer een andere administratie mij lastig over het mestdecreet en dat ik geen aangifte gedaan heb. Snap er niets van. De papieren zijn dan ook een voorbeeld hoe het niet moet.
En heb mij al dikwijls afgevraagd. Welke papierwinkel moeten de echte landbouwers dan niet door?
Denk dat m'n dossier waarmee ze me 45 euro per jaar geven (dus 225 euro in totaal) al in totaal de overheid aan manuren ongeveer een 2.000 euro heeft gekost.