zondag, januari 13, 2013

Warm afscheid

Het contrast met Kortenaken kon niet groter. Gisteren in Bierbeek enorm genoten van de afscheidsfeest van het oude gemeentebestuur, start van het nieuwe bestuur en de burgemeesterswissel. Na 30 jaar actieve politiek en 15 jaar als burgemeester heeft m'n vader de fakkel doorgegeven aan Johan Vanhulst.
Het werd een feest over meerderheid en oppositie, met veel volk, drank, vuurwerk, waar veel - heel veel - gelachen werd. Ook een feest met vele mooie en warme woorden, met waar je aan het applaus de dankbaarheid voelde. Als algemeen secretaris ken ik iets van politiek en kan ik al eens vergelijken. Zelden z'n feest meegemaakt. Gisteren was ik dan ook een trotse zoon. Je voelde dat zijn werk werd geapprecieerd. Midden de mensen, met visie en dossierkennis en steeds samen zoekend naar oplossingen. Wie z'n afscheid krijgt, mag fier zijn.
En ik heb gehoord dat hij meer tijd gaat hebben voor de kleinkinderen. Al heb ik ook gehoord dat we er geen goedkope babysit moeten van verwachten ;-)
Dank aan de nieuwe burgemeester Johan Vanhulst voor dit feest. Bierbeek wacht nog vele mooie jaren.
Ze hebben ook een website gemaakt waar iedereen iets kan posten.
http://www.bierbeekklinkt.moonfruit.com/#