donderdag, juli 19, 2012

Elke generatie

Normaal geef je geen commentaar op de lijst van andere partijen. Bij deze van de VLD ben ik toch verschoten. Geen enkele jongere! De jongste kandidaat is 37 jaar. Een teken dat ze volledig de aansluiting met de jonge generatie missen. Elke generatie heeft zijn noden en problemen. Daarom dat ik zo belangrijk vind dat elke generatie op een lijst en finaal in de gemeenteraad vertegenwoordigd is. Ik ben vandaag de enige min 40-jarige in de gemeenteraad. Niet goed. Het zou een verarming voor de lokale poltiek en beleid betekenen als het alleen een zaak wordt van veertigers, vijftigers en zestigers. Je voelt gewoon dat elke generatie zijn problemen heeft. Ben dan ook blij dat wij vier sterke jongeren  (als ik mezelf mag meetellen :-) ) hebben. Voor de toekomst. Maar ook om hun noden van vandaag op de politieke agenda te zetten. En daar iets niets verkeerd mee. Je voelt dat elke generatie zijn uitdagingen heeft en dat deze juist dikwijls afhankelijk van de levensfase waarin men zich bevindt. Waar kan ik fuiven en mensen ontmoeten, vind ik een betaalbaar huis en goeie job, opvang voor de kindjes, hulp in het huishouden, sporten zonder competitie te spelen, enz.