zondag, september 16, 2012

Zeepkistenrace


Deze namiddag Zeepkistenrace van de jeugdraad in de Zandstraat in Hoeleden. "Durf je u daar nog vertonen?" krijg ik al lachend te horen. Enkele jaren geleden 'won' ik er de Lucky Looser-prijs. Niet dat ik er fier op was. Integendeel. Met een zeepkist van de KLJ van Kortenaken met een stuur dat omgekeerd draait (als je links stuurt, rijdt hij rechts en omgekeerd) vatte ik de afdaling in Ransberg-dorp aan. Niet simpel omdat het stuur tegen uw automatismen ingaat. Na een bochtje vloog ik van het parcour recht tegen een vrijwilligerster van de hulppost van het Rode kruis. Tegen haar scheenbenen en daarenboven viel ze met haar gezicht op het stuur. Pret over. De geldprijs '50 euro' heb ik toen uit eerlijke schaamte maar onmiddellijk aan het Rode kruis gestort.