donderdag, oktober 11, 2012

Campagne op z'n einde

Gisteren de zo goed als laatste pizza menu's aan huis gebracht met Kim Vandepoel en Kristof Mollu. Daarmee loopt de campagne op z'n einde. Maar goed ook. De mensen zijn de vele huisbezoeken wat beu en de brievenbussen puilen uit.

Het was een zeer leerrijke campagne. Voor ons een soort grote bevraging. In het algemeen is de campagne in Kortenaken inhoudelijk niet losgekomen. Met onze pizzamenu en brief over KMO zone en zwaar verkeer hebben we voorzet willen doen om het over visie en concrete oplossingen te hebben. Want daar gaat het toch om. Ondanks dat we nog nooit zoveel folders hebben gekregen, weet ik niet waarvoor sommige kandidaten en partijen staan. Ik lees 'voor een fris woonbeleid', 'een duidelijk beleid', ...tja. Verder hoor ik dat er veel onwaarheden worden verteld. Dat de fietspaden terug worden opgebroken (klopt niet en wie het dossier kent weet dit), dat we belastingen op bedrijven zouden willen heffen. Geen haar op het hoofd van CD&V denkt eraan dit te doen. Integendeel. Eerlijk gezegd. Wie het moet hebben van mensen op stang te jagen in plaats van eigen voorstellen hoort niet thuis in de politiek.